Det trækker store veksler, når der sker forandringer på arbejdspladsen. Er du ikke opmærksom på de ledere og medarbejdere, der skal drive og navigere i dem, er der risiko for, at de ønskede ændringer udebliver eller ikke forankres i organisationen.
Faktisk ender mange forandringsprocesser med ikke at lykkes, fordi man ikke i tilstrækkelig grad har taget hensyn til de kulturelle og menneskelige faktorer.
En vellykket forandringsproces forudsætter en gennemtænk plan, der tager højde for kulturelle og relationelle forhold på arbejdspladsen, og kompetent facilitering af forandringsprocessen.
PSYKOLOG-erne hjælper gerne med begge dele og understøtter en succesfuld implementering af de ønskede ændringer.
Hjælp til design af forandringer
I tæt dialog designer vi en optimal forandringsproces, der frembringer de ønskede forbedringer i forhold til kerneopgaven eller samarbejdet herom.
Vi byder ind med viden om de psykologiske behov og forbereder jer på mulige reaktioner og modstand. Med en proces i klare og overskuelige trin sikrer vi sammen de optimale betingelser for en succesfuld forandringsproces.
Forandringsprocessen
En velforberedt forandringsproces sikrer forståelse og følgeskab, så eventuelle konflikter og misforståelse kan bearbejdes konstruktivt.
Vi hjælper med at sikre, at der er rum og tid til de følelser, som opstår i kølvandet på en forandringsproces, og vender negativ energi til positiv og udviklende energi.
Forandringsledelse
Ledelsen spiller en afgørende rolle i forandringer, og der kan derfor være en klar gevinst i at bruge Psykolog-erne til sparring og rådgivning gennem hele forandringsprocessen. Forandringer finder sted i alle typer virksomheder, og uanset om den er lille eller stor, har en dårlig proces omfattende konsekvenser.
Få den mest strømlinede proces ved at inddrage os i både design og facilitering.
Vil I selv stå for faciliteringen, hjælper vi med et design, der gør processen så smidig som mulig.
Er processen allerede kørt af sporet, hjælper vi den gerne tilbage og sikrer, at forandringen bliver forankret i hele organisationen.
